رواية تجارة البنات الفصل التاسع 9 بقلم سحر حسين


 رواية تجارة البنات الفصل التاسع 9 بقلم سحر حسين


❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

تجاره البنات : 

     القصه الثانيه : 

                        بقلم سحر حسين ❤️ 

البارت التاسع : 

بدأ ابراهيم يدور علي فرح بكل الطرق وفي كل مكان وبرضو مفيش ليها اي أثر . 

لحد ما راح الي محطه القطار اللي كانت فيها وكان معه صوره ليها وكان بيدور عليها زاي المجنون لحد ما قابل حد كان معاها في القطار وشاف الصوره مع ابراهيم  وقاله . 

لو سمحت هو حضرتك بدور علي البنت دي . 

ابراهيم : اه فعلا تعرف عنها حاجه او شوفتها في اي حته . 

الرجال : بص انا شغال في القطار وانا شوفتها ركبه لوحدها وفضلت لاخر محاطه . 






ابراهيم : يعني هي نزلت اخر محطه ومرجعتش فيه . 

الرجال :  لا انا رجعت في القطار لوحدي وكنش في حد معايا . 

ابراهيم : طيب ألف شكر معلش حضرتك متعرفش هي راحت فين بعد كده . 

الرجال : لا والله يا ابني انا شوفتها نزلت وفضلت لوحدها هناك . 

ابراهيم : ماشي ألف شكر . 

الراجل : العفو يا ابني . 


جري ابراهيم وتصل ب حسن أبوه يعني . 


ابراهيم : الو يا بابا . 

حسن : الو يا ابراهيم خير . 

ابراهيم : يابابا انا عرفت فرح نزلت فين بس مش عارف المكان نفسه للاسف . 

حسن : طيب يا حبيبي هتروح دلوقتي ولا هتعمل ايه . 

ابراهيم : اه يا بابا كفايه الوقت اللي ضيعته لحد كده . 

حسن : ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك يا ابني ولو عرفت حاجه عنها  . 

ابراهيم : ماشي يا بابا حاضر . 

حسن : مع السلامه يا ابني . 

ابراهيم : مع السلامه يا بابا . 


قفل ابراهيم وجري علي القطار وركب فيه لحد اخر محطه . 


بعد شويه : 

 نزل ابراهيم في المحطه ومكنش عارف يعمل ايه او يروح فين ولا لمين . 

معقول يا فرح هو ده الاحساس اللي انتي حسيتي بيه لما جيتي هنا . 

وعد مني لما تكوني معايا مش هسيبك تاني يا فرح حياتي . 

راح ابراهيم الي اوتيل عشان يسكن فيه لحد ما يلاقي فرح او يعرف اي حاجه عنها . 

ابراهيم  كلم ابوه وقاله كل حاجه حصلت معاها . 


نروح لفرح : 

فرح : يا ابله نعمه . 

نعمه : نعم يا حبيبتي . 

فرح : هو انا ممكن مرحش المدرسه بكره حاسه اني تعبانه . 

نعمه : اه ايه كسلتي يا فرح هانم من اولها . 

فرح : لا والله يا ابله بس انا فعلا تعبانه والله . 

نعمه : طيب ماشي لو تعبان فعلا خليكي بكره ارتاحي وانا هبلغ مدرسه بتاعتك . 

فرح : شكرا يا ابله . 

نعمه : طيب يا حبيبتي ادخلي ناميلك شويه . 

ولو لسه تعبانه نروح نكشف . 

فرح : حاضر . 


وفعلا دخلت فرح عشان تنام . 






تاني يوم : 

 نعمه تتفاجأت لما لاقت فرح مستعده عشان تروح المدرسه . 

نعمه : فرح حبيبتي انتي مش قولتي انك مش هتروحي انهارده . 

فرح : اه بس افتكرت اني عندي حاجات مهمه جدا انهارده . 

نعمه : لا مدام تعبانه مفيش داعي تروحي النهارده . 

فرح : لا يا حبيبتي انا هروح ولو تعبت همشي لو سمحت . 

نعمه : ماشي يا حبيبتي بس خالي بالك من نفسك . 

فرح : تمام ماشي يلا . 

نعمه : يلا بينا . 


نرجع لا ابراهيم : 

ابراهيم افتكر أن فرح كتبت في الرساله اسم الست اللي هي قاعده معاها وفضل يسأل في كل كل مكان علي مدرسه المديريه بتاعتها وحده ست . 

وطبعا لاقي اكتر من واحده فضل يروح هنا وهنا ويسأل علي مديره نعمه لحد ........ 

وصل إلي ابله نعمه . 

دخل المدرسه وسأله علي المديره ورح عندها عشان يتكلم معاها عن فرح . 


ابراهيم : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته . 

نعمه : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضل نعم . 

ابراهيم : حضرتك ابله نعمه . 

نعمه : ايوه انا اتفضل . 

ابراهيم : ابراهيم ابن عم فرح . 

نعمه : فرح مين ؟ 

ابراهيم : فرح كتبت في رساله انها عايشه مع حضرتك انا بس عايز اشوفها لو سمحت . 

نعمه : ليه ؟ 

ابراهيم : يعني ايه ! 

نعمه : يعني عايز تشوفها ليه . 

ابراهيم : عشان اعتز ليها  . 






نعمه : ولا عشان ترجعها وتجوزها العجوز بتاعكو ده . 

ابراهيم : وربنا ابدا انا بقالي اكتر من شهر بدور عليها والله . 

نعمه : مهي كانت معاك عملت معاها ايه . 

ابراهيم : انا عارف أن انا السبب وبس والله انا بحبها وعايزها . 

نعمه : بتحبها وعشان كده قولتلها امشي من هنا مش كده . 

ابراهيم : 😔 عندك حق انا غلطان . 

نعمه : امال راجع ليه دلوقتي . 

ابراهيم : راجع عشان اعتزر ليها . 

نعمه : طيب اعتزالك وصل اتفضل بقا مع السلامه . 

ابراهيم : انا عايز اشوفها حتي لو من بعيد لو سمحت . 

نعمه : هتستفاد ايه لما تشوفها . 

ابراهيم : والله هي وحشاني عايز اشوفها بعد ازنك . 


وفي نص الكلام داخلت واحده وقالتلها أن فرح بنتك أغمي عليها . 


جريت نعمه هي وإبراهيم عشان يشوفون فرح . 


جري ابراهيم وشالها وخدها الي المستشفي علي طول  . 

وفضلت نائمه وقت طويل  . 

الدكتور قال إن حصل معاها هبوط بسبب حاله نفسيه . 


وهنا يكون الجزء ده خلص اتمنا تعجبكم ❤️ 

     شكرا ☺️❤️ 

              بقلم سحر حسين ❤️


         الفصل العاشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×